Weekender Elite Straight Leg Pop-Up Canopy Tent

Weekender Elite Straight Leg Pop-Up Canopy Tent is rated 2.8 out of 5 by 6.
  • y_2020, m_9, d_20, h_15
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.12
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_6
  • loc_en_US, sid_QSWESTPUCT, prod, sort_[SortEntry(order=RATING, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getAggregateRating, 63.43ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Model
QSWESTPUCT
From $119.99
Bread Checkout
 
In stock
Quik Shade's Weekender pop-up canopy tent provides shade under an attractive straight leg canopy. This durable canopy features patented overlapping eave construction for stability and strength and thru-bolt reinforced assembly to maintain the structural integrity of your shade. The Weekender has 4 adjustable height positions with Quik Release Pull Pins technology. Use at your next picnic, sporting event, at the beach, and more for convenient and reliable shade.
Jump to a section...
Accessories
Product Overview
Specifications
Product Overview
Quik Shade's Weekender pop-up canopy tent provides shade under an attractive straight leg canopy. This durable canopy features patented overlapping eave construction for stability and strength and thru-bolt reinforced assembly to maintain the structural integrity of your shade. The Weekender has 4 adjustable height positions with Quik Release Pull Pins technology. Use at your next picnic, sporting event, at the beach, and more for convenient and reliable shade.
  • Features 4 height positions
  • Straight leg style
  • Hardened thru-bolt reinforced assembly
  • Rigid 12 x 23mm patented overlapping eave construction
  • 150D polyester top with Aluminex 99% UV protection
  • 25mm legs and nylon feet for floor protection
  • Micro glide Teflon bearings for easy up and down movement
  • Comes with 4 ground stakes for easy anchoring
  • Features a heavy duty roller bag for portability and easy storage
Specifications
Reviews
Rated 5 out of 5 by from Long lasting and durable I bought one 2 years ago. It has made it through rain storms, wind, and 1 foot of snow this winter !!!
Date published: 2019-09-16
Rated 5 out of 5 by from not made for rain -- these are SUN shelters It only takes once to learn the lesson all pop-up tent owners must learn (the hard way) -- these shelters are great for shade and sun protection but not designed for moderate to heavy rain. When the roof collects water it gets really heavy and bends the frame (at which point the whole thing is toast. Works fine in light rain or drizzle -- just not when there is a lot of water to accumulate in the roof. The canopies last 2-3 seasons before wear and tear finally gets them (depending on your location-- we're at the beach). Good luck!
Date published: 2019-08-24
Rated 4 out of 5 by from Long lasting My experience was just the opposite of the disgruntled soccer parent. We've had our Weekender Elite for three year in our backyard. We bring it in during the winter, but we leave it out all summer, including an occasional rain storm. So far it has been a real champ. Only after three seasons did the top begin to tear from repeated wind generated flapping. The canopy has blown over twice (because I've been too lazy to anchor it properly, and both times it survived the tumble and we were able to continue using it. I think it has been a good value for the money and I'm now trying to buy a replacement canopy to use on the same frame.
Date published: 2018-08-12
Rated 1 out of 5 by from I received the canopy and set it up the next day to provide shade for our patio table and chairs. This was our anniversary gift to each other. Two days after setting up the canopy, it rained overnight and to our shock the canopy collapsed. I know I should have read the warranty. But I didn't realize the canopy was not built to for the rain. Who would have thought! It is a good product only if you use it indoors out of the rain, wind and sun.
Date published: 2020-08-19
Rated 1 out of 5 by from Not sturdy Used five times. The frame failed then a leg collapsed from that.... Not sturdy, hope they stand behind their product. Had same frame problem with one of their chairs.
Date published: 2020-08-19
Rated 1 out of 5 by from Terrible product I bought this canopy 3 weeks ago, seemed like a great product. Put it up first time for a party, It started to rain and it collapsed. Not only am I upset that this brand new canopy broke so easily but I call customer service and it's not covered under warranty. As if rain isn't going to happen at any soccer tournament, party, or festival. So now I am out 150 bucks and I have to buy another one! Do not buy this canopy unless you plan on putting it up inside to keep it out of the rain!!
Date published: 2018-07-31
  • y_2020, m_9, d_20, h_15
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.12
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_6
  • loc_en_US, sid_QSWESTPUCT, prod, sort_[SortEntry(order=RATING, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getReviews, 3.21ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Questions & Answers

I would like to order a few parts. I own two Quick Shade Weekender 12 X 12 Canopies, in a recent storm two of the legs were damaged were I can no not close the legs.The Frame Type is 161499, I also need 8 top end caps approx. 1X1 for those legs.

Asked by: Ed Driscoll
Hi Ed, To order replacement parts please give us a call at 1-800-932-9344.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-09-16

I need the tube that the leg slides up into we bought our Quick Shade weekender Elite may of 2010 the model #W144 Serial number #59264 12X12 manufacture code D

Asked by: keller729
Hello, We are sorry to inform you that we no longer carry replacement for canopy models over 5 years old. We apologize for the inconvenience.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-08-07

Hi! I've owned a Quick Shade 13W144 canopy for several years and I need a replacement canopy (5535C Oregon Green with black bottom valance binding 600338). Your customer service number doesn't answer, ever. On hold for hours. How can I order that?

Asked by: DeanT2020
Hi Dean, Yes, we do have this replacement cover available. We apologize for the longer than normal wait times. Please send an email to reviews@shelterlogic.com with the cover number and your phone number and we will have one of our representatives reach out to you to place this order.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-08-05

Can I get replacement legs for my canopy? Weekender Elite

Asked by: Jaylene
Hi Jaylene, Certainly! Please give us a call at 1-800-932-9344.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-07-15

What is the measurement of the actual shaded area with this canopy?

Asked by: epain
Hello, This will depend on the size you are interested in. The 10x10 model provides 100 sq. ft. of shade and the 12x12 model provides 144 sq. ft. Hope that helps!
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-06-05

i need a part number for the weekender elite, replacement top 12' x 12' in Blue I also want to know where to order just parts, as your website does not show this.

Asked by: sal
Hello Sal, To order replacement tops for our Quik Shade canopies you must call us. We are available 7 days a week at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-04-04

What wind speed can this canopy withstand?

Asked by: SMR
Hello, This canopy was designed for temporary use only and should not be set up in moderate-heavy rain, wind or storm conditions. Also, when set up it must be temporarily anchored to prevent accidental damage. To discuss this in more detail please give us a call at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2019-06-13

Can the Weekender Elite (WE144) 12x12 canopy remain affixed to the frame when folded and stored, or does it need to be removed when collapsing?

Asked by: David1
Hi David, You may collapse the frame with the canopy affixed but we would not recommend doing so. This may damage the cover. If you would like to discuss this in more detail please feel free to call us at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2019-05-08
  • y_2020, m_9, d_20, h_15CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_3.0.12
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_16
  • loc_en_US, sid_QSWESTPUCT, prod, sort_[SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getContent, 2.97ms
  • QUESTIONS, PRODUCT