Max AP™ Compact Canopy, 10 ft. x 10 ft.

Max AP™ Compact Canopy, 10 ft. x 10 ft. is rated 4.7 out of 5 by 23.
  • y_2021, m_4, d_12, h_16
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.14
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_2, tr_21
  • loc_en_US, sid_23521, prod, sort_[SortEntry(order=RATING, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getAggregateRating, 28.03ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Model
23521
$129.99
Bread Checkout
 
Currently Out Of Stock
The ShelterLogic Max AP Canopy is the ideal seasonal shade solution for decks, patios or backyards. Sets up in minutes. Great for camping, picnic areas, backyard events, pool areas, commercial job sites, and much more.
Jump to a section...
Accessories
Product Overview
Specifications
Manuals/Schematics

Do you have questions about this product? Our Customer Service team is here to help!

Product Overview

Assembly Manual

Download PDF

Additional Resources

The ShelterLogic Max AP Canopy is the ideal seasonal shade solution for decks, patios or backyards. Sets up in minutes. Great for camping, picnic areas, backyard events, pool areas, commercial job sites, and much more.
  • Frame constructed of heavy duty 1-3/8 in. diameter steel
  • Premium powder coat finish protects frame from corrosion and rust
  • Easy to install, fitted swedged pipes
  • Ripstop, UV treated polyethylene fabric cover is 100% waterproof and heat welded, not sewn
  • Patented Twist-Tite tensioning squares up the frame and tightens down cover
  • Cover attaches with bungee fasteners
  • Wide foot plates on every leg add stability and easy access to secure anchor points
  • 50+ UPF Sun Protection blocking 98% of harmful UV rays
  • Manufacturer recommends one anchor per leg
Specifications
Specifications
Product Details
SKU23521
Specifications
Assembly ManualDownload (PDF)
Details
ManufacturerShelterLogic
SeriesMax AP
StylePeak
MaterialPolyethylene 5 oz
ColorWhite
Frame ColorWhite
Assembly RequiredYes
Hardware KitYes
Dimensions
Width10 ft.
Length10 ft.
Height9.5 ft.
Size10 x 10 ft.
Rib Tubing Diameter1.34 in.
Assembled Exterior Dimensions Width119.6 in.
Assembled Exterior Dimensions Depth120.5 in.
Assembled Exterior Dimensions Height114.4 in.
Assembled Interior Dimensions Width116.92 in.
Assembled Interior Dimensions Depth117.82 in.
Assembled Interior Dimensions Height113.06 in.
Door / Entrance Width Bottom54 in.
Wall Height77.66 in.
Peak Height36.74 in.
Warranty/Certifications
Warranty1 Year Limited
WaterproofYes
Water-ResistantYes
Proposition 65No
Reviews
Rated 5 out of 5 by from Canopy Great experience. Deborah was wonderful and knowledgeable.
Date published: 2019-10-14
Rated 5 out of 5 by from Even better than I thought! This is my third ShelterLogic 10x10 Canopy. I find the canopy drains properly if you keep the side overhangs pulled down as far as possible and release any captured water after a rainstorm the same way. The instructions are clear. The ball bunjees into gromments work very well. My only problem is that with the third canopy, only 2 instead of 4 gray rubber ground pads for the supporting poles were sent. Bummer! Not sure how to get replacements. Still I give a "5" rating because I have setup numerous tents and canopies and this seems the sturdiest with carefully manufactured parts. I agree with others who have said to assemble the top first, then put on the top part of the legs, then the bottom of the legs. One person can do this. I will return to ShelterLogic!
Date published: 2019-07-29
Rated 5 out of 5 by from A good solid unit I already had one and RV next to me saw how well it stood up to weather and had me order one for her. I would love to have this in a 12 x 12.
Date published: 2019-06-16
Rated 5 out of 5 by from Just what I need!! I bought my first canopy from Shelter Logic about 5 years ago. I replaced the cover on that one at just over 3 years, Redding sunlight is tough! This winter we had a rare 10 inch snowfall---it didn't make it. So, this is a replacement and I wouldn't go anywhere else.
Date published: 2019-05-27
Rated 5 out of 5 by from This max canope works so much better than the pop up ones that keep getting broken ribs with the wind especially at the base of Lake George.Ease of setuo and breakdown If you plan on keeping it up you need to put screws in the junctions
Date published: 2018-06-18
Rated 5 out of 5 by from Canopy 8 legs I bought this about 3 weeks ago. It has been set up over a wooden deck. The shade has made family picnics a great hit. We love it would beat an awning any day very sturdy. Held up even in the storms we have recently had with 50- 60 mph winds with heavy rains. Highly recommended.
Date published: 2018-05-28
Rated 5 out of 5 by from Love my canopy My neighbors removed all their trees and my driveway was left in full sun, making that area unbearable most of the day. The 10x20 ShelterLogic Canopy dropped into the space perfectly. Now I have a very pleasant outdoor room for my plants, garden projects, bikes, and patio furniture. I love the canopy! Thank you.
Date published: 2018-05-28
Rated 5 out of 5 by from Wonderful Shelter This is my second canopy. The first provided shade for my patio. This one, for my deck. Both were easy to assemble, and are much more substantial than the normal pop up canopies. Also has the added advantage of being able to purchase replacement canvas. I did pop rivet the joints for added stability.
Date published: 2018-05-24
  • y_2021, m_4, d_12, h_16
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.14
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_2, tr_21
  • loc_en_US, sid_23521, prod, sort_[SortEntry(order=RATING, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getReviews, 3.43ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Questions & Answers

A big gust of winds broke 2 legs in half and bent the outer 2 in half. How much is the frame only for the 10x20 frame and ca ou purchase just legs?

Asked by: Anonymous
Hi Wendy, Yes, we do offer replacement parts. In general for leg poles they can be purchased fro $10/each + shipping. For specific pricing and availability please give us a call at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-07-15

A big gust of winds broke 2 legs in half and bent the outer 2 in half. How much is the frame only for the 10x20 frame and ca ou purchase just legs?

Asked by: Wendy Arnold
Hi Wendy, Yes, we do offer replacement parts. In general for leg poles they can be purchased fro $10/each + shipping. For pricing and availability please give us a call at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-07-15

Only came with 3 bases for the poles, where can i get 3 more.

Asked by: rm78
Hello, We are very sorry to hear about this! Please give us a call at 1-800-932-9344.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-05-11

i cant find a replacment canopy for the max ap 6 legs 10ft x 20ft and on mine the replacment number has vanished?

Asked by: antoino13
Hi, You require Part #10072. For pricing and availability feel free to visit the link below, start a live chat or give us a call at 1-800-932-9344. https://www.shelterlogic.com/products/replacement-cover-kits/ Hope that helps!
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-08-10

Hello, Is there an enclosure or walls available for the 10 x 10 Max AP?

Asked by: ValY
Hello, Unfortunately, we do not offer an Enclosure Kit for this size. We apologize for the inconvenience.
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-07-29

Do you have a replacement top for this canopy? If so, how much is the cost?

Asked by: Jwlp
Hello, The replacement cover is #10372 and can be purchased for $24.99 + shipping. Hope that helps!
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-06-16

We have 2- 10x20 tents that we use for tailgating for football. We set them up side by side to give us a 20x20 cover. When it rains, water drips between the two canopies. Is there a type of gutter available that we could connect between the two canopies?

Asked by: ronden
Hello, Unfortunately, we do not offer a joining kit for this canopy. For recommendations on hoe to avoid this leaking please give us a call at 1-800-932-9344. Thank you
Answered by: Customer Service
Date published: 2019-08-13

how can i get directions on putting this up? lost original. 8 legs

Asked by: Duanor
Hello, All of our manuals can be found not he following page: https://www.shelterlogic.com/support/manuals/
Answered by: Customer Service
Date published: 2020-02-09
  • y_2021, m_4, d_11, h_16CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_3.0.14
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_41
  • loc_en_US, sid_23521, prod, sort_[SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_shelterlogic
  • bvseo_sdk, p_sdk, 3.2.1
  • CLOUD, getContent, 17.58ms
  • QUESTIONS, PRODUCT